vrijdag 2 maart 2007

Knoflook

Echte stamgasten van de Herberg zijn gisteren natuurlijk naar het Concertgebouw geweest: een concert met luitmuziek van John Dowland door Sting en Edin Karamazov. Het was dan ook best stil in de gelagkamer. De waardin had ook wel gewild, maar het concert was in 78 minuten uitverkocht! Bovendien, de Herberg moet draaiende gehouden worden...

Ik heb de cd The Journey & The Labyrinth maar opgezet, dan was ik toch een beetje bij het concert... En natuurlijk heb ik ook nog wat gesurfed, want uiteraard is onze landelijke pleisterplaats wel voorzien van diverse moderne technologiën: zonder internet geen Herberg!

aknofl_0604.jpgVia dat internet trof ik gisteren een prachtige website aan, geheel gewijd aan knoflook. Onder alle voedsel- en receptenblogs die er zijn, vond ik dit wel een heel bijzondere. Knoflog ziet er prachtig uit en heeft nu al een aantal heerlijke recepten. Ik vermoed dat de kok er binnenkort wel eens uit zal gaan putten. Zelf ben ik dol op knoflook. Op een mooie zomeravond in de tuin zitten met een stukje knoflookbrood en een glas wijn: meer hoeft niet voor een vakantiegevoel. De combinaite knoflook en wijn levert over het algemeen geen problemen, tenzij je de knoflook rauw verwerkt, zoals in salades. Dan kan de scherpe smaak nog wel eens alles gaan overheersen, ook je lekkere glas wijn.

Of wat dacht je van knoflooksaus over de gefrituurde inktvisringen, of van rouille op toast, bij de vissoep? Zelf nemen we altijd knoflook mee uit Frankrijk: op de markten daar kun je van die fantastische strengen kopen. Dit jaar brachten we roze knoflook mee, maar de streng is helaas al weer bijna leeg. Via Knoflog wordt je overigens ook gewezen op adresjes voor goede Franse knoflook, heel handig.

Mariëlla

Geen opmerkingen: